Tomáš Binder – S fulfillmentem odpadá úplná starost o zásilky, která zabere opravdu velké množství času

 

Tomáš Binder podnikl v roce 2012 svou druhou cestu do Nepálu. V Kathmandu si koupil nepromokavou bundu, ve které prochodil celé Himaláje a stala se mu osudnou i doma v Čechách.

V hlavě se mu usadila myšlenka, že by mohl podobné bundy a další outdoorové oblečení zkusit šít sám a dovážet je k nám. Ve stínu himalajských vrchů začal snít o vlastní značce. A tak se zrodil Snowleopard.

 

Čím se tvoje podnikání zabývá?
Mám e-shop s vlastní značkou outdoorového oblečení, které šijeme v malých rodinných továrnách v srdci Nepálu.

Proč jsi zrovna zvolil tuto oblast podnikání?
Není to proto, že bych celý život snil mít svoji outdoorovou značku, ale pracoval jsem v Nepálu několik let a viděl jsem, že je tu příležitost vyrábět kvalitní outdoorový vybavení za dobré ceny.

Na trhu je velká konkurence. Proč by si měl zákazník vybrat zrovna vás?
Důvodů je více. Především nabízíme výborný poměr cena/výkon což je naše hlavní filozofie. Všechny naše výrobky se navíc šijí v kvalitních podmínkách, zaměstnanci jsou ze svého platu schopni živit celou svoji rodinu a někdy i další příbuzné.

Jak náročné je obstát v konkurenci?
Víc než bych původně čekal. V outdoorovém průmyslu je spoustu zavedených kvalitních značek a přesvědčit zákazníka, aby vyzkoušel zrovna nás není vůbec jednoduché. Na druhou stranu máme opravdu velmi dobrou zpětnou vazbu od lidí, kteří si u nás něco pořídili a není výjimkou, že zanedlouho přijdou z další objednávkou.

Máš jen e-shop, nebo i kamennou prodejnu?
Začínali jsme pouze s e-shopem, ale v současné době pracujeme na otevření nové kamenné prodejny, kterou bychom měli otevřít v druhé polovině března.

Jsou vaše objednávky v řádech desítek stovek, tisíců týdně / měsíčně?
Prozatím v řádech desítek 🙂

Kde v současné chvíli skladujete?
Do doby, než otevřeme kamennou prodejnu, skladujeme vše u mě doma.

Jaké má vaše skladování výhody a nevýhody?
Výhodou je, že připravit objednávky můžeme v podstatě kdykoliv. Na druhou stranu máme na skladě teprve jednu kolekci a i tak mi zabírá už skoro půlku bytu.

Posíláte si tedy všechny zásilky sami?
Prozatím ano, je to náročnější, ale zvládáme to.

Jaké dopravce využíváte a proč? Jaké naopak nevyužíváte a proč?
Samozřejmostí je Česká pošta, jako kurýrní službu jsme si zvolili Geis a musím říct, že jsme s ním opravdu spokojení. Sympatičtí kurýři se kterými je možné se domluvit na různých svozových místech. Vánoce taky zvládli s přehledem. Na rozdíl od jiných e-shopů jsme neměli jedinou stížnost na nedoručení zásilky. Nově bychom chtěli přidat možnost Zásilkovny.

Posíláte i do zahraničí? Pokud ano, kam?
Do zahraničí zatím neposíláme. Pokud vše půjde dobře, rádi bychom brzo začali působit také na Slovensku, v Německu a Rakousku.

Máte výhodné ceny za dopravu?
Nemáme 🙂 V našem objemu zboží, které posíláme se na opravdu dobré ceny nejde dostat. Abychom udrželi cenu za dopravu přijatelnou, některé druhy dopravy musíme dotovat.

Kdo zboží balí?
Zboží si balíme sami. Naštěstí neposíláme nic křehkého.

Kolik času vám zabere starost o e-shop a posílání zásilek?
Starost o e-shop nám zabere skoro veškerý volný čas. Přeci jenom jsme ještě na začátku. Posílání zásilek zvládá kolegyně Zuzka o polední pauze. Horší je to s balíčky, které nám chodí zpátky k nám. Horší pošta, než pod kterou spadáme, snad neexistuje. Při vyzvednutí balíčku tam nezřídka kdy strávím déle než půl hodiny…

Jak řešíte osobní odběr a reklamace?
Prozatím jsme osobní odběr řešili dost “punkovým” způsobem. Zákazníci si pro zboží chodili ke mě domů, což samozřejmě nebylo ideální.

Kdo se o e-shop a o posílání stará v případě vaší nemoci / dovolené?
Jsme na to dva já a Zuzka, takže prozatím vše zvládáme. Když by se ale stalo, že by ani jeden z nás nemohl, asi by nás zastoupil někdo z příbuzných, nebo kamarádi.

Přemýšlíte o využití fulfillmentu? Tzn. předat starost o balení a dopravu odborníkům?
Přemýšlíme. Tedy od té doby, co jsem se dozvěděl, že taková služba u nás existuje. Myslím si, že spoustu e-shopařů o tom vůbec neví. A to je škoda.

Jaké jsou podle tebe výhody / nevýhody fulfillmentu?
Jako hlavní výhodu bych viděl, že odpadá úplná starost o zásilky, která zabere opravdu velké množství času. Nejde jen o proces balení, ale hlavně o nutnost předat a převzít zásilky od dopravců. Což může být problém u menších shopů, které posílají několik zásilek denně a dopravci k nim nejezdí.
Na druhou stranu nevýhoda je, že v případě vlastního obchodu musíte dělit sklad a nemáte všechno zboží ihned k dispozici.

Jaké jsou tvé pracovní plány do budoucna?
Pracovat jak nejlíp umím a věřit, že to dobře dopadne 🙂